pricing

 

   Internetul reprezinta o piata 1.5 de milioane de utilizatori in romania. Este la moda sa cauti pe internet un produs, detalii despre acesta precum si  magazinele care ofera produsul cautat.
O moda care nu va trece prea repede. O moda care evolueaza cu mare viteza. Utilizatorii au in general venituri peste medie - deci ei vor putea cumpara mai mult decat media. Este cea mai ieftina metoda pentru a ajunge la un numar mare de oameni - mai ieftin decat reclama in presa, televiziune sau orice alta metoda. Poti construi magazine cu sute de produse pentru numai cateva sute de dolari pe an - mai ieftin decat o taraba la capatul orasului.

  Va prezentam cateva opinii de marca :

::  Perspective ::  Tv  versus internet
::  Piata  estimata ::  e-comert



 

 

  

Va propunem mai jos citeva puncte de vedere asupra evolutiilor pe internet in acest an si perspectivele pe care le deschid.

"O CRIZA DE MARKETING PE CARE BANII NU O VOR PUTEA REZOLVA!" 
Cu acest enunt incitant isi deschide Seth Godin, vice presedinte de Marketing Direct la Yahoo!, cartea dedicata "marketingului cu permisiune" (unul dintre bestseller-urile anului 2000 la Amazon) . Autorul argumenteaza in aceasta carte ca publicitatea traditionala nu ar mai fi un mod eficient de a atrage si pastra clienti si propune in schimb o noua strategie care a fost deja probata cu succes de mari companii ca Bell Atlantic si American Express. 

ZGOMOTUL SI FURIA... CONSUMULUI
Se estimeaza ca, in SUA, un consumator mediu este bombardat intr-un an cu mai mult de 1 milion  de mesaje publicitare. Asta inseamna ca intr-o zi consumatorul obisnuit este invitat sa aleaga intre 3000 de produse. Cheltuielile in publicitate continua sa creasca vertiginos in timp ce rezultatele sunt din ce in ce mai alarmante. Se ajunge la un paradox: cu cit se cheltuieste mai mult, cu atit este mai putin eficient. Reclamele nu izbutesc sa razbata prin zgomotul publicitar devenit excesiv de dens. Pe de alta parte, exista o resursa care se apropie de punctul critic:
TIMPUL de care dispune consumatorul. Ca urmare a exploziei de informatie, capacitatea lui de  ATENTIE se diminueaza considerabil. Aceasta criza combinata - de timp si de atentie - defineste era informatica si este unica in istoria umanitatii. 

CIOC, CIOC... NE PERMITETI? 
Intr-un peisaj atit de sumbru, internetul si noile tehnologii de comunicare - din ce in ce mai sofisticate - fac posibila o alta abordare, complet diferita de publicitatea traditionala. Propunerea este: marketingul cu permisiune. Acesta individualizeaza mesajul publicitar si aduce in prim plan interesele consumatorului. Oferta este diversificata astfel incit sa raspunda cit mai fidel nevoilor unei clientele deja existente. Strategiile de atragere a noilor consumatori sau la baza comunicarea interactiva. Internetul este mediul ideal in care se poate desfasura un astfel de proces datorita uriasei acumulari de informatie, a numeroaselor instrumente de interactiune individuala si a inlaturarii barierelor geografice.  

 



Piata internet din Romania se cifreaza la aprox. 9.000.000 USD pe an; o cifra relativ modesta in comparatie cu Ungaria - 800.000.000 USD sau Cehia - 1.600.000.000 USD anual. 

Populatia internetului a atins la sfirsitul anului 2003 430 de milioane de utilizatori dintre care 41 % sunt nord americani. 

In 2005 se estimeaza ca vor fi un miliard de oameni cu acces la internet iar procentul americanilor va scadea la o treime. 

Celelalte tari situate in clasamentul primelor 10 la inceputul anului 2002 sunt Japonia, Anglia, Canada, Germania, Australia, Brazilia, China, Franta si Coreea de Sud. 

De la inceputul acestui an, Germania a facut de nenumarate ori subiectul site-urilor de stiri datorita cresterii spectaculoase a numarului de utilizatori internet si a evolutiei rapide inregistrate in domeniul comertului electronic.

 Pina nu demult, Germania era considerata printre cele mai conservatoare tari din Europa, fiind extrem de reticenta la expansiunea internetului. (Sursa: CyberAtlas.com)

 

 

Asemanari: 
TV si internetul cistiga audienta prin rapiditatea transmisiei de informatie  , TV si internetul supravietuiesc prin vinzarea de publicitate intre diferitele soiuri de informatie furnizata,  TV si internetul furnizeaza consumatorului show in afara de informatie, deci au o componenta de entertainment bine definita , TV si internetul vind direct produse : TV prin teleshopping, internetul prin magazine virtuale, ambele folosind servicii postale pentru livrari la domiciliu , TV si internetul sunt fundamentate electronic si folosesc imaginea pe ecran ca mijloc de comunicare , TV si internetul ocupa timp 

Deosebiri 
TV nu stocheaza informatie, internetul stocheaza - mesajul internet ajunge mai repede la  destinatar, decit mesajul TV targetul internet poate fi mult mai precis decit targetul TV calitatea imaginii TV este inferioara calitatii imaginii Internet: 4-500 de linii fata de 650 de linii (unitate de masura pentru claritaqtea ecranului) costurile TV sunt mult mai mari decit costurile Internet volumul de informatie internet fata de volumul de informatie TV transmisibil pe unitate de timp este mai mare TV cultiva vedeta, internetul nu initiativele comerciale internet sunt mult mai productive decit cele TV unitatea de publicitatea este mult mai ieftina pe internet decit pe TV 

PERSPECTIVE 2002
Internetul cistiga piata globala datorita avantajelor evidente pe care le ofera in raport cu tv. Crearea retelei EOL (sora europeana a AOL-ului) si campania de achizitii pe care concernurile americane si europene mari o duc fata de retele tv conduce la ideea ca internetul va inghiti TV.
Consecinta va fi mutarea strategiilor si campaniilor de promovare de pe TV pe internet. In 1999 Microsoft a pus la punct prima telecomanda comuna tv/I care imparte un ecran in patru speturi si difuzeaza patru tipuri de informatie internet sau TV concomitent. Un spatiu publicitar achizitionat intr-o asemenea retea este evident mai profitabil. Internetul dezvolta si strategii educationale (invatamint la distanta) la costuri mult mai mici decit cursurile tv si costuri mai mici chiar decit banalul mers la scoala. Marile retele de televiziune au observat pericolul si incearca sa se asocize cu mari furnizori internet. In urmatorii 5 ani prezenta internetului in casele individualilor va fi cel putin la fel de intensa ca si a TV.

 

 

De ce e-comert?

Lucrurile asa au evoluat in economia mondiala, astfel daca nu esti pe internet, nu existi.
Apare intrebarea, dar ca firma romaneasca la ce am nevoie de internet? Pentru ca piata evolueaza , acum patru ani, erau cativa romani care navigau pe internet , mai mult cei din SUA sau Canada, dar pe zi ce trece, tot mai multi romani navigheaza pe internet , cauta, sunt dornici de nou, din ce in ce mai multe firme inteleg ca este imperios necesar prezenta lor pe web.
Dupa preconizarile specialistilor romani in internet, in maxim 2 ani de zile, dar se poate si mai repede, se vor putea face tranzactii cu carti de credit in Romania. ; dar pana atunci nu trebuie sa stea nimeni cu mainile in san, daca aveti ceva de vandut, aceasta se poate face si prin circuitul clasic, in care punem putina doza de noutate. Adica, aveti un magazin online, care poate foarte bine sa accepte carti de credit, dar inca nu puteti folosi aceasta facilitate, dar clientul poate face o comanda prin internet, dupa vizionarea catalogului online, iar plata o va face prin posta clasica. Ganditi-va la cati potentiali clienti puteti avea. Momentan vindeti produsele dumneavoastra intr-un singur oras, intr-un singur magazin, sau aveti un lant de magazine sau de distribuitori, dar nu acoperiti toata Romania, ce sa mai vorbim de cei din afara Romaniei. Dar cu ajutorul internetului, catalogul dumneavoastra poate ajunge in orice casa, la orice  posibil client, asa veti obtine multi clienti noi, care au nevoie de produsele dumneavoastra.

Dar veti mai obtine clienti noi si pentru ca veti avea preturile mai mici, se elimina cheltuielile cu distribuitorii, adaosurile comerciale pe care le practica revanzatorii. Si un client, chiar unul vechi, va prefera sa cumpere prin internet produsul direct de la dumneavoastra decat de la magazinul de la coltul strazii care il ofera la un pret mult mai mare. 
Ce inseamna acest lucru?  Veti avea de pierdut?  In nici un caz, veti avea de castigat, pentru ca mai multe produse vandute duce la un castig mai mare, ceea ce urmariti si dumneavoastra de fapt.

Si cand va ganditi ca acest lucru se poate realiza cu ajutorul comertului electronic. Noi va oferim un magazin virtual, deschis 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Nu este convenabil pentru dumneavoastra? Este ceea ce si-ar dori fiecare comerciant si nu numai. Nu conteaza ce vindeti, ci conteaza ca pe internet veti gasi multi clienti dispusi sa plateasca pentru ceea ce oferiti dumneavoastra. De castigat veti avea de castigat atat dumneavoastra (reducerea cheltuielilor) cat si clientii dumneavoastra (preturi mai mici, sau aceleasi dar economisirea timpului necesar pentru cumparaturi). Daca acestea nu v-au convins ca merita sa aveti propriul dumneavoastra sit comercial, va mai spunem ca zilnic apar noi si noi magazine virtuale, toate fiind concurenta dumneavoastra.






 

TopFun.ro  :  Home Poze-fun Bancuri Felicitari Povestiri